Søk i denne bloggen

tirsdag 9. februar 2010

Hvorfor gjøre det enkelt.......??

Neste gang jeg handler skal jeg ta med skjult kamera.  Kjøpte forleden dag to duker og ei pute, ca kr 100 totalt.  Gikk inn i butikken og ble straks fotfulgt av tre ansatte.  Da jeg fant dukene fikk jeg hjelp til å bære dem inntil handlingen/tittingen var over.   Deretter ble jeg geleidet til "kassen" der Ole Martin måtte skrive ned navn, adresse og telefonnummer.  Vår bærer/guide leverte lappen til en annen ansatt som registrerte dette og ga en ny lapp til en ny ansatt.  Vedkommende tok med denne lappen og penger fra oss til en kasse et stykke unna, kom tilbake med vekslepenger og kvittering.  Denne ble underskrevet av nok en ny ansatt og vi fikk vekslepengene, men ikke kvitteringen.  Den fikk vi først etter å ha blitt fulgt ut av butikken der en vakt (med gevær/maskingevær el) sjekket kvittering og varer (og oss??).  Kanskje nødvendig når antallet innbyggere i landet nærmer seg 100 millioner??  Utrolig mange ansatte og sjelden noen som kan svare på noe når vi spør...."out of stock" er standardsvaret!
MEN folk er imøtekommende og hyggelig, (kanskje best å bare resignere og "nyte" ventingen mens handlingen pågår?). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar